fbpx

חברת אור זיו נכסים והשקעות בע”מ הוקמה בסוף דצמבר 2014 על ידי יוסי קדן. החברה הוקמה לצורך ביצוע רכישת המרלו”ג–המרכז הלוגיסטי של חברת מגה באזור תעשייה ראשון לציון החדש, בשותפות עם חברת ריט 1 (חברה ציבורית) וחברת ס.א.ל נדל”ן, אשר מחזיקות יחד 100% מהנכס.
שווי הרכישה עמד על 95 מיליון ש”ח.

להלן סיפור העיסקה:

בחודש אוקטובר 2014 חברו יחד ריט 1, ס.א.ל נדל״ן ואור זיו נכסים לשותפות עסקית. בלחץ זמנים ובעבודת צוות מאומצת הם רכשו ב- 31.12.2014 את המבנה הלוגיסטי הוותיק של רשת מגה באזור התעסוקה המערבי של ראשון לציון.
המבנה תוכנן ונבנה בתחילת שנות התשעים של המאה הקודמת על ידי מגה, ושירת אותה במשך תקופה ארוכה כמרכז לוגיסטי לקליטה, אחסון והפצת מוצרים לכלל חנויות הרשת בפריסה ארצית. במבנה הותקנו מערכות מגוונות, כמו מערכות קירור, הקפאה ומיזוג, מערכת מחסן רובוטי אוטומטי, מידוף לסוגיו השונים, מערכות גילוי וכיבוי אש ועשן.
התוכנית העסקית המקורית של השותפות הרוכשת הייתה לאכלס את המבנה במספר מצומצם של דיירים בתחום הלוגיסטיקה. התוצאה הסופית עלתה על כל דמיון ביחס לתכנון המוקדם, והיד עוד נטויה.
לפרויקט הזה ניגשנו עם אמונה ותקווה אשר התבססו על ניסיון קודם בפרויקטים מסוג זה. התהליך עצמו הפתיע גם את המנוסים מבין אנשי הצוות. השילוב המנצח של אנשי השיווק, הבינוי והניהול עם היועצים השונים אִפשר בנייה ושיווק מהירים, תוך פינוי מגה מיתרת השטחים שהיו מאוכלסים על ידה.
עד למועד הרכישה נבנה תמהיל שימושים וצומצם גודל השטח של דייר אופייני, שני מהלכים שהגדילו משמעותית את הכנסות הפרויקט.
עם סיום אִכלוס המתחם ברצוננו להודות לכל אלה שעסקו במלאכה. למהנדסים, אדריכלים, מעצבים, יועצים מקצועיים, קבלנים ממקצועות שונים ומנהלי עבודה. מעל לכל נתונה תודתנו לעובדים מן השורה אשר בשל אופיו המיוחד של הפרויקט עבדו בלוחות זמנים צפופים ובתנאים פיזיים לא קלים.
המתחם הפך לאתר בנייה שבו עבדו במקביל בעלי מקצוע שונים. בפרויקט בינוי או שיפוץ רגיל הם לא עובדים בו זמנית אלא כל אחד מתחיל אחרי שקודמו סיים את משימותיו. בפרויקט הזה בוצעו בעת ובעונה אחת פעולות הריסה, בנייה חדשה, שיפוץ שטחים קיימים. פירוק, השמשה והתקנה של מערכות טכניות, והכל בלחץ זמנים.
תודה לאלה שלא ויתרו גם כשהתגלו מכשולים והפתעות. תודה לעובדים שהיו זמינים וגמישים וחתרו לביצוע מדויק של המשימות המוטלות עליהם.
התוצאה הסופית מצדיקה את המאמצים וההשקעה.

ופנינו לפרויקט הבא